I økende grad beveger bedrifter seg mot den digitale verden hver dag. Både selger og forbruker er online nå. Med økende etterspørsel etter e-handelswebutvikling, er det få ting du må huske på før du starter!
1. Respons
Folk vil ha bekvemmelighet, de vil ikke kaste bort tid på å finne ut av en kompleks situasjon når det er bokstavelig talt tusenvis av enkle løsninger tilgjengelig på internett. Det viktigste du må huske på når du utvikler e-handelssiden din, er å gjøre den responsiv. Folk er på telefonen sin alltid, det er viktig å lage nettstedet ditt på en måte som er praktisk for dem å operere på en mobilskjerm.
2. Enkel å navigere i
Nettstedet ditt bør være iøynefallende og estetisk for å fange målgruppen din, men ikke gjør den for kompleks for skjønnhetens skyld. Hvis det er for komplekst, kan brukeren bli irritert og forlate nettstedet ditt før de har sett produktet ditt. Nettstedet ditt skal være vakkert, men enkelt å navigere og betjene.
For å gjøre det enkelt, bør besøkende kunne få en klar og kortfattet idé om virksomheten din og produktet så snart de besøker siden din. Produktene dine skal være enkle å finne. Unngå sjargonger og komplekse ord.
3. Oppfordring til handling
Oppfordringsknappene dine skal være enkle å bruke og finne, slik at besøkende ikke føler at de har kastet bort tiden sin på å søke etter produkter de ikke en gang kan kjøpe. Unngå unødvendige annonser og falske oppfordringsknapper. Hjelp de besøkende videre med et live chat-alternativ eller et definert sted å sende inn forespørselen deres.
4. Visuelle bilder
Som det sies, «Et bilde er verdt tusen ord.» Nå er dette noe du må følge religiøst. Bruk HD og klare bilder av produktene dine, en besøkende må vite hva de bruker pengene sine på. Bruk ulike teknikker som 360-graders visning for å gjøre det mer attraktivt og oversiktlig. Hvis mulig, bruk produktvideoer for å øke salgssjansen.
5. Produktinformasjon
Dette er det viktigste punktet som nybegynnere generelt ignorerer. Ingen kommer til å bruke pengene sine på noe de ikke har peiling på. Prøv å svare på alle nødvendige spørsmål, gi en klar beskrivelse inkludert produktmateriale, kvalitet og alle andre faktorer som kan påvirke kjøpsbeslutningen. Annonser produktet ditt, men ikke gå på avveie. Du kan også gi relevante blogger eller videoer for produktet. Legg til «ting du kanskje liker» eller «lignende produkter» for å vise at du har et bredt spekter å tilby og oppfyller forbrukernes ønsker.
6. Vurderinger og anmeldelser
Det er svært sjelden at en kunde går inn på et nettsted og blindt kjøper noe uten en skikkelig research. For å øke salgssjansen og lette opplevelsen til de besøkende, ta med en vurderings- og anmeldelserseksjon. Det gir de besøkende en trygghet og tillit som de ellers mangler når de besøker et nytt nettsted. Det blir en pålitelig kilde for kundene dine og øker salgssjansen drastisk.
7. Effektiv og rask utsjekking
Kunder hater absolutt å klikke seg gjennom en rekke sider mens de sjekker ut. Hvis det er unødvendig langvarig og komplekst, er det 99 prosent sjanse for at kunden kan ombestemme seg midtveis. Legg til enkle alternativer for å logge inn eller sjekke ut som gjest, legg til enkle betalinger og utsjekkingsalternativer.
8. Personalisering
Tusenvis av leverandører selger de samme produktene som deg. Det er nå opp til deg å gi kundene den ene nøkkelfaktoren som får dem til å velge deg. Tilpass nettstedet ditt og gi det et unikt utseende. Gi de besøkende en personlig opplevelse, legg til tilpassede funksjoner, få dem til å føle seg spesielle. Lag personlige liste- og preferanseelementer i henhold til deres tidligere handlinger, for eksempel «kunden har også kjøpt dette» eller noe i den retning.
For å konkludere, alle er online, men ikke alle er vellykkede. Det er en gruppe mennesker som prøver å gjøre det vellykket, men bare en håndfull kan gjøre det. Sørg for å ha disse punktene i bakhodet mens du lager nettstedet ditt for å sikre maksimal suksess.