Ønsker du å starte en nettbutikk? Prøver du å øke salget til en du allerede har etablert? Unngå disse fem feilene som folk gjør, og få mer igjen fra din nettbutikk.
Innhold:
Feil 1: Å ikke optimalisere for Google
Enten du liker det eller ikke, kommer SEO til å være en stor del av nettbutikkens suksess. Lær å legge inn tekster, sette opp en god struktur, legge inn rett type bilder, komme opp med beskrivende titler, bruke rett ordvalg og så videre. Det vil utgjøre en stor forskjell i veksten og suksessen til butikken din.
Jeg har tatt nettbutikker som er helt nye, og etablert i markeder som har høy konkurranse, og fått dem opp på topp 10 i løpet av kort tid. Det er fullstending mulig hvis du bare vet hvordan du skal gjøre det.
Du kan ta et enkelt og effektivt kurs i søkemotoroptimalisering for nettbutikk her.
Feil 2: Være utilgjengelig for kundene
Når en person besøker nettbutikken din, bør de umiddelbart se to ting: et telefonnummer de kan ringe hvis de har spørsmål og en e-post de kan sende melding til når de til slutt bestemmer seg for at de ikke vil snakke på telefonen! Å ha kundeservice lett tilgjengelig gir troverdighet til butikken din og bidra til å holde folk på siden når de ellers ville ha dratt. Ikke vær en som er utilgjengelig.
Feil 3: Dårlig struktur (vanskelig å finne frem)
Enten du har en stor varekatalog eller en liten katalog, må du sørge for at produktene vises med store bilder av høy kvalitet, og at de er riktig organisert. Små butikker kan starte med en ensides layout, men uansett hva, må du ha produkter på forsiden hvis du vil optimalisere nettstedet ditt for konverteringer.
Gjør det superenkelt for folk å finne frem til produktet de trenger.
Feil 4: Treg nettbutikk
Ingen kommer til å være lenge på et nettsted som tar evigheter å laste, men det er ofte tilfellet med nettbutikker. Du vil gjerne laste opp mange store bilder av høy kvalitet for produktene du skal vise frem. Men du mø også huske på å å optimalisere bildene for rask lastetid.
En cache (mellomlagring) for hele nettstedet vil også bidra til at ting lastes raskt, slik at kundene dine ikke venter på at produktene dine skal vises på skjermen deres.
Du kan teste lastetide din ved å gå her.
Feil 5: Ikke prioritere mobilvennlig design
Visste du at 70 % av mobilsøkene konverterer innen en time? Det betyr at hvis en mobilbruker kommer til nettstedet ditt og nettstedet ditt ikke er klart for mobilbrukere, kommer de ganske enkelt til å forlate og prøve en konkurrents nettsted i stedet.
Tro ikke de kommer til å bli værende på din nettbutikk dersom de møter store utfordringer med å navigere rundt.
Du må være klar når kundene dine er det, og det krever å ha en mobilvennlig nettside for å øke konverteringene. Sørg for å teste nettstedet ditt på alle slags enheter for å hjelpe med å stoppe sprett som følge av dårlig nettsteddesign. Du kan teste nettstedet ditt i Google mobilvennlig tester.