Archive for the ‘Omtale av løsninger’ Category

Trenger du egentlig en nettbutikk?

Du vil selge på nett, det er bra. Men er det en nettbutikk du egentlig trenger, eller vil du bare ha en hjemmeside med bestillingsløsning?

hjemmeside-med-bestillingsfunksjonDet hender vi snakker med kunder som ønsker seg en nettbutikk, – tror de. Men det de egentlig vil ha er en nettside med bestillingsfunksjon. Enten som et enkelt skjema der en kunde kan fylle inn sitt navn, leveringsadresse og hvor mange vedkommende ønsker av en gitt vare. – Dét er ikke en nettbutikk, men en smart bestillingsløsning dersom du selger få – eller kanskje bare én, vare.

Andre ganger er det kunder som ønsker en nettside med betalingsløsning. Det de da mener er enten at de vil ha en bitteliten nettbutikk inne i en hjemmeside som ellers er en hjemmeside, eller rett og slett en kjøpsknapp i hjemmesiden. Ingen handlekurv. Kun en enkelt bestillingsløsning med mulighet til å betale med kort på nett.

Vi leverer alle mulighetene, men ikke her på LageNettbutikk.

Dersom du egentlig ønsker deg en hjemmeside med bestillingsfunksjon eller betalingsløsning kan du henvende deg på EasyEdit.no. Der kan du få en halvfabrikat eller komplett ferdig hjemmeside med skjemabygger, liten nettbutikk – eller lage betalingsknapper.

Lykke til med ditt valg!

osCommerce forbudt på Domeneshop

Det ser ut til at flere og flere ønsker å ha nettbutikk, og da er jo spørsmålet hva man skal velge.

Vi vet av erfaring at det kan være trøblete å holde osCommerce, ZenCart og tilsvarende nettbutikkløsninger fri for hacking og folk som bruker spesielt automatiserte angrep. Dette gir nå Domeneshop klart uttrykk for når de faktisk velger å stenge ALLE osCommerce nettbutikker på sine servere.

Sitat fra 25. januar 2011:

I senere tid har sikkerhetshull i osCommerce i økende og høy grad blitt utnyttet i automatisert angrep. Sikkerhetshullene brukes til skade på websidene som bruker osCommerce, angrep på besøkende på disse websidene, til spamming, og til angrep på andre websider og tjenester.

Vi er derfor nødt til å be våre kunder med osCommerce om å bytte til annen programvare for sine ehandelsløsninger.

Dersom vi kommer over installasjoner av osCommerce på webhotell hos oss, så vil vi av hensyn til sikkerhet og tjenestestabilitet bli nødt til å stenge osCommerce hos disse webhotellene.

Kunder som selv har høy PHP-programmeringskompetanse kan evt. velge å tette sikkerhetshullene selv. Hvis dere mener dere har slik kompetanse, ta kontakt med kundeservice, slik at vi kan holde en viss oversikt over hvem det er som selv velger å ta dette ansvaret, og dermed hvilke osCommerce-installasjoner som vi ikke sperrer automatisk når vi finner dem.

På Wikipedia finnes en liste over ehandelsløsninger. Vi kan ikke anbefale noen konkret av disse, men så lenge de ikke har kjente sikkerhetshull, holdes oppgradert og har fornuftig ressursbruk, så tillater vi bruk av de på våre webservere.

Slikt ansvar slipper du ved å bruke LageNettbutikk til å lever nettbutikk til deg. Alt ligger på vår server som vedlikeholdes og passes på av dyktige mennesker.

Vi er nå rett rundt hjørnet med vår løsning og jobber med noen pilotkunder for å teste. Pilotkundene er ikke små “enmanns butikker” men eksisterende nettbutikker som nå konverterer til vår løsning fra andre kjente løsninger.

Tilbakemeldingene fra pilotkundene er veldig bra, og ved endt testing vil vi åpne for at noen flere får ta nettbutikkløsningen i bruk.

Her kan du lese mer om hvordan du kan starte nettbutikk hos oss:

Fyll inn skjemaet på forsiden på LageNettbutikk.no – og vi vil sende deg et fantastisk start-tilbud!

PS: Vi regner med å være i gang i februar.

Splitt tester du for å øke salget?

De som har fått med seg kurset “Salg på Internett” av Reimar Vetne, og egentlig all annen undervisning fra han, vet at splitt testing er viktig.

Uten splitt testing vet du ikke hva som fungerer best.

Eksempel:

Vi vet at overskriften teller mest, deretter ingress og resten av innholdet.

Men ofte sitter vi med to relativt like overskrifter – og da er det lett å gjette hvilken som er best, og bare satse på den ene. Dette kan være dumt…

Hva om den andre solgte best?

Jeg har sett flere eksempler på at bare endring av ETT ORD kan bety forskjell på 200%.

I det ene tilfellet var det to synonymer (forskjellige ord som betyr det samme) som gav en forskjell på 200% i responsen.

Markedsføringskostnaden var den samme. Men responsen var markant forskjellig.

Hadde jeg valgt “feil” ord hadde jeg fremdeles hatt respons, men bare halvparten av det jeg kunne hatt.

Tester du?

Jeg vil tippa at du i likheten med de fleste (95% ca) ikke tester. Fordi det er for teknisk, for vanskelig og for tidkrevende.

Litt spesielt da at omtrent like mange ikke lykkes på nettet?

Derfor har jeg utarbeidet en tjeneste som gjør det hele mye enklere for deg:

  1. Du logger inn på Splittest.no
  2. Limer inn de forskjellige variantene du vil teste av et element
  3. Limer inn testkoden på din nettside (én linje kode)
  4. Limer inn sporingskode(r) på dine “Takk for kjøpet” sider
  5. Slapper av og får tilsendt resultater rett til din epostadresse

Det er så enkelt og så moro som det høres ut som.

Men, jeg har ikke lansert tjenesten ennå. Først vil jeg kjøre en beta-test på den.

Ønsker du å være gratis beta-tester?

Meld din interesse under her – så får du beskjed når vi åpner opp for beta-testere…

Ditt navn:
Din e-post:

Kategorier