Posts Tagged ‘konvertering’

Splitt tester du for å øke salget?

De som har fått med seg kurset “Salg på Internett” av Reimar Vetne, og egentlig all annen undervisning fra han, vet at splitt testing er viktig.

Uten splitt testing vet du ikke hva som fungerer best.

Eksempel:

Vi vet at overskriften teller mest, deretter ingress og resten av innholdet.

Men ofte sitter vi med to relativt like overskrifter – og da er det lett å gjette hvilken som er best, og bare satse på den ene. Dette kan være dumt…

Hva om den andre solgte best?

Jeg har sett flere eksempler på at bare endring av ETT ORD kan bety forskjell på 200%.

I det ene tilfellet var det to synonymer (forskjellige ord som betyr det samme) som gav en forskjell på 200% i responsen.

Markedsføringskostnaden var den samme. Men responsen var markant forskjellig.

Hadde jeg valgt “feil” ord hadde jeg fremdeles hatt respons, men bare halvparten av det jeg kunne hatt.

Tester du?

Jeg vil tippa at du i likheten med de fleste (95% ca) ikke tester. Fordi det er for teknisk, for vanskelig og for tidkrevende.

Litt spesielt da at omtrent like mange ikke lykkes på nettet?

Derfor har jeg utarbeidet en tjeneste som gjør det hele mye enklere for deg:

  1. Du logger inn på Splittest.no
  2. Limer inn de forskjellige variantene du vil teste av et element
  3. Limer inn testkoden på din nettside (én linje kode)
  4. Limer inn sporingskode(r) på dine “Takk for kjøpet” sider
  5. Slapper av og får tilsendt resultater rett til din epostadresse

Det er så enkelt og så moro som det høres ut som.

Men, jeg har ikke lansert tjenesten ennå. Først vil jeg kjøre en beta-test på den.

Ønsker du å være gratis beta-tester?

Meld din interesse under her – så får du beskjed når vi åpner opp for beta-testere…

Ditt navn:
Din e-post:

Kategorier